תחבורה ותשתיות

מפה תשתיות ותחבורהבמשך שנים נשמעה קריאתם של ראשי הישובים בנגב לממשלות ישראל: "הבו לנו תשתיות מתקדמות, הן יביאו עימן את הפיתוח"

ובכן- זה בידינו וזה קורה עכשיו! אין ספק שמדובר בשינוי סדר יום: חלקו הדרומי של כביש 6 חולל מהפיכה בניידות ובזמינות של תושבי הנגב מול המרכז וכעת נמשכת העבודה על המשך כביש 6 דרומה לכיוון בואכה להבים, צומת שוקת וצומת הנגבדוגמה מוצלחת לפיתוח ולניצול התשתיות הינה הכפלת פסי הרכבת מאזור המרכז אל בירת הנגב. פרויקט זה היווה עיקרון משמעותי והוא בא לידי ביטוי בכך שתדירות הרכבת עלתה לשעתיים בשעה במקום התדירות שקדמה לה- 6- 10 רכבות ביום. וזוהי רק ההתחלה !

דוגמאות לפרויקטים נוספים שהושלמו: מחלף רמת חובב (הושלם בזמן שיא של פחות משנה), כביש 40 הורחב לכביש לדו- מסלולי ממחנה נתן ועד לצומת הנגב, ומצומת גורל לצומת אוהלים וכן נפתחה רכבת שדרות- לכיוון צפון.פרויקטים אלו שיפרו משמעותית את הנגישות לנגב, קיצרו את זמני הנסיעה ותרמו להבטחת נסיעה מהירה לעשרות אלפי הנוסעים ולכלי הרכב הצפויים לעבור בצירים אלה בעקבות מעבר בסיסי צה"ל דרומהפיתוח התשתיות בכלל ותשתיות התחבורה בפרט הן הקטר שעליו נעה מהפיכת הפיתוח של הנגב. מערכת תחבורה מתקדמת, בטוחה וזורמת היא "המאיץ הלאומי" להתפתחות כלכלית וחברתית בנגב ומהווה שיפור באיכות החיים של האזרח בפרט והחברה בכלללאחר שנענתה קריאתם של ראשי היישובים- כל שנותר הוא לעלות על הרכבת או על הכביש המהיר ולקחת חלק בהגשמת חזונו של "הזקן" על פיתוח הנגב

מנחת מצדה

מנחת המטוסים "בר- יהודה" נמצא ממזרח למרגלות אתר התיירות הפופולארי בישראל, מצדה. המנחת פועל כיום ומתאפשרות בו המראות ונחיתות בסופי שבוע ופעילות ספורט מוטורי אתגרי. בכוונת המועצה האזורית תמר לפתח את המתחם ולאפשר בו מגוון רחב יותר של פעילות תיירותית ועסקיות. כמו כן ברצונה להרחיב את ערוצי הגישה האווירית לאזור ובכך לקרבו, הלכה למעשה, למרכז הארץ.
סטטוס

בביצוע

תאריך סיום

השלמת ביצוע: 2015

הערכת תעסוקה 
וסוג תעסוקה

כ-30 עובדים, הפעלת הטרמינל תצריך קליטה מיידית של יזמים בתחומי:
הסעדה, מתן שירותי מידע, הסעות והפעלת אטרקציות תיירותיות מתאימות.

פיתוח כלכלי צפוי והשפעה אזורית

הקמת הטרמינל המדובר הינה סנונית ראשונה בפיתוח האזור. הסדרת האתר תאפשר את פיתוחו והפיכתו למתחם תיירות משגשג הנהנה מקרבה לאתר מצדה – מאתרי התיירות המתויירים והוותיקים ביותר בארץ.

פרטים להתקשרות

החברה הכלכלית תמר
טלפון: 08-6688851

מועצה \ רשות

תמרה

הקמת מסילת רכבת באר שבע – ערד

הקמת מסילת הרכבת העתידית, באר שבע- ערד, תחבר בין באר שבע לערד ותשפר את רמת הנגישות אל ערד ואל היישובים הבדואים. הקמת המסילה אמורה לבנות קו מוביל לערד, רכבת נוסעים ורכבת משא וכן תאפשר נגישות וזמינות קלה יותר לאזורי תיירות שונים ובניהם גנזך המדינה.

סטטוס

בשלבי תכנון

תאריך סיום

טרם נקבע

פיתוח כלכלי צפוי והשפעה אזורית

פיתוח מסילת הרכבת תשמש באופן משמעותי את המפעלים באזור, את עובדיהם וכן תוזיל עלויות משמעותיות. כמו כן, המסילה תקל על מפעלים חדשים עתירי הובלה שנבצר מהם להגיע לאזור בשל בעיית נגישות ואף תביא לקשר ישיר בין הישובים הסמוכים אל מרכז הארץ.

פרטים להתקשרות

ההקמה באחריותה של רכבת ישראל

מועצה \ רשות

ערד

טריטוריה בטחונית – נאות חובב

משטרת מרחב- הנגב ואנשי הביטחון במועצה החליטו כי טריטוריית רמת חובב תתאפיין גם כשטח בטחוני. נתון זה יספק מענה נקודתי לבעיות הביטחון השוטף של המועצה. כל זאת, יבואו לידי ביטוי בין היתר בגידור תחומי האזור, בתאורה מסביב כל שטח, בהתקנת מצלמות בפארק (במערך שליטה מתקדם) ובהצבת כבאית חדשה בנוסף לניידת מד"א ולניידת חומרים מסוכנים הממוקמות בתחום המועצה. מבחינת ההיערכות הביטחונית- השטח יהיה זהה לשטח צבאי ויכלול מכשול פיזי סביב המקום במטרה לשמרו.

 

 

סטטוס

תכנון מתקדם

תאריך סיום

2015

עוד מידע שכדאי לדעת

הבטחת ביטחון התעשייה הפועלת בנאות חובב והמרחב בכלל

מועצה \ רשות

נאות חובב

 

 

 בבאר שבע – מערך הסעת המונים BRT

הקמת מערך הסעת המונים אשר יכלול מסלולי נסיעה נפרדים, אוטובוס ייחודי ומערכת מידע מתקדמת.

זהו פוטנציאל עצום לפיתוח יזמיות בתוך העיר לאורך הקווים ולצד התחנות. הקמת המערך תוביל לשיפור ברמת השירות, בקיצור זמני הנסיעה בתחבורה הציבורית בתוך באר שבע, בחיבור בין חלקיה השונים של באר שבע ובקישורה אל ערי הלוויין.

 

סטטוס

בביצוע

תאריך סיום

2015

השקעה

1.1 מיליארד ש"ח

מועצה \ רשות

באר שבע

 

הקמת קו רכבת מערב הנגב

הפרויקט כולל הקמת טרמינל נוסעים חדיש; רציפי נוסעים; מעבר תת-קרקעי לרציפים; שלוש מסילות ברזל עם אופציה למסילה רביעית וכן מגרש חנייה, גישה מותאמת ונוחה לתחבורה הציבורית, מעגלי תנועה ושבילי אופניים.

כעת, נפתחה רשמית תחנת הרכבת בשדרות. תחנת נתיבות צפויה להיפתח בסוף השנה הבאה ובמחצית השנייה של 2015, תפתח תחנת אופקים ויושלם החיבור לבאר שבע.

 

סטטוס

בביצוע
תחנת שדרות – פועלת ופתוחה לקהל הרחב

תאריך סיום

2015

הערכת תעסוקה 
וסוג תעסוקה

עובדים בתחנה, שרותי הסעדה, שרותי הסעה ועוד

השקעה

עלות הקמת התחנה נאמדת על כ- 60 מיליון ש"ח

עוד מידע שכדאי לדעת

בסמוך לתחנה יוקם מסוף תחבורתי ומרכז הסעות לעיר ולאזור

הקמת קו רכבת